SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
Merhaba Dijital Dünyanın odak anahtar kelimesi “SEO” hakkında ekibimizle birlikte bildiklerimizi sizlerle paylaşmak istedik. SEO’nun en kısa tanımı nedir derseniz? SEO “ Web sitenizi arama motoru kriterlerine göre optimize edilmesidir. Günümüzde bir çok arama motoru var ve Dünyanın farklı ülkelerinde farklı arama motorları kullanılmakta.
Türkiye’de liderlik bildiğiniz üzere %84’le Google’da bulunmakta bununla beraber son yıllarda %12.3’le Yandex ve diğer arama motorları Mozilla, Bing, Yahoo Opera takip etmekte. Peki biz Web sitemizi hangi arama motoruna göre optimize edeceğiz? Mantık olarak tabii ki en çok kullanılan arama motoru Google göre aslına bakarsınız bu işin mucidi konumunda olan da Google, fakat diğer tüm arama motorları da gün geçtikçe teknik alt yapı ve Pazar paylarını genişletiyorlar.
SEO / Arama motoru optimizasyonu hakkında bilmeniz gerekenler
- Arama motoru algoritması nedir?
- Arama motoru optimizasyonu ne işer yarar?
- Arama motoru optimizasyonu faydaları nelerdir?
- Arama optimizasyonu ile Dijital Dünyada kendinize yer edinin.
- Arama motoru optimizasyonun anahtarı “ anahtar kelime “
Arama motoru algoritması nedir?
Arama motoru algoritması, Google mühendisleri tarafından oluşturulan, genel veya lokal olarak yapılan güncellemelerdir. Aslına bakarsanız güncellemelerin bazıları bize bildirilmekte büyük çoğunluğu ise sır olarak kapalı kapılar ardında kalmaktadır. Arama motorları nasıl çalışır.
Kullanıcı anahtar kelimesi ile Google’da bir arama yaptığında Google algoritması mili saniyeler’ler içinde bir değerlendirme yaparak kullanıcıya en alakalı, kişiselleştirilmiş ve doğru sonucu göstermeye çalışır. Eğer Google ile konum bilginizi paylaştıysanız size yakın konumda olan işletmeleri seçer. Eğer daha önce belli bir işletmeyi arattıysanız o işletmeye aramalarda öncelik vermesi muhtemeldir. Bunun gibi olasılıklar çoğaltılabilir.
Web sitesi tarafından duruma bakarsak, eğer siteniz güncelse, içerikler özgün ise, kullanıcı deneyimine önem veriyorsanız vs… Site Google’ın yaptığı değerlendirmede iyi bir puan alacak. Yapılan diğer aramalarda ise ona öncelik verecektir.
Arama motoru optimizasyonu ne işer yarar?
Yapılan optimizasyonlar, hedef kitlenizin anahtar kelimesi ile bir aratma yaptığında sizi Google serplerin en üst kısmında görmesine olanak sağlar. Buda rakiplerinize karşı üstünlük sağlayarak sıralamalarda yükselmenizi, trafiğinizi ve satışlarınızı artıracaktır. İyi bir kullanıcı deneyimi ile sonuçlanan her arama sonrası sizin Google gözündeki değerinizi gün geçtikçe artacaktır.
Arama motoru optimizasyonu faydaları nelerdir?
Şimdi yukarıdaki sorumuzu farklı bir bakış açısıyla cevaplandıralım. Biz bir ürün tasarladık bunu piyasa sürüp önce Türkiye sonra da Dünya çapında tanıtıp, pazarlamak istiyoruz. Ürünümüz için bir web sitesi kurduk ve organik aramalarda ilk sayfa ilk sırada çıkmak için çalışmalara başladık. Yapılan çalışmalar sonucu ilk sayfada ilk sırada çıkmaya başlayan sitede trafik artacak buda ürün satışlarına yansıyacaktır.
Şimdi Arama motoru optimizasyonu faydalarına web sitesi sahibi tarafından bakarsak ürünün pazarı ve kitlesi hakkında bilgi sahibi olacak, üretim, arge, online ve offline pazarlama çalışmalarına ona göre yön verecektir. Kullanıcı tarafından arama motoru optimizasyonuna faydalarına bakarsak, yapılan optimizasyonlar kullanıcıya en iyi, an alakalı ve doğru sonucu göstermeye odaklanacaktır. Kendi alanında araştırma yapan hammadde üreticisi, ürüne görecek sahibine ulaşıp hammaddesini pazarlamak isteyecektir.
İnternet ortamında yatırım fikirleri arayan yatırımcı şirket sahibi ile ürünü pazarlamak için iletişime geçecektir. Gördüğünüz gibi arama motoru optimizasyonu faydaları saymakla bitmez. Tabii ki siz bir websitesi kurarak arama motoru optimizasyonu yapmadan kendinize dijital dünyada bir dükkan açabilirsiniz fakat…
Arama optimizasyonu ile Dijital Dünyada kendinize yer edinin.
İsterseniz konuya farklı bir açıdan bakmaya çalışalım Google bir arama motoru olması dışında E-ticaret açısından bakıldığında aslında Dünyanın en büyük Pazar yeridir diyebiliriz. Eğer bir web sitesi sahibiyseniz sizin de dijital ortamda bir dükkanınız, bir işletmeniz veya kendinizi gösterecek bir konumunuz var demektir. Yayında olan siteniz yayına aldıktan sonra güncellemeden bıraktıysanız Google botları tarafından geç de olsa tespit edilip taranacak ve sitenizi indeksleyecektir.
Siteniz Google tarafından tarandı indexlendi şimdi ise asıl can alıcı olan soru şu “Arama motoruna girip arama yapan kişiler sizi görebiliyor mu? Büyük ihtimalle ilk yüzde bile değilsiniz, Dünyanın en büyük ve global pazar yerinde bir dükkan açtınız fakat dükkanınız kimse görmüyor. Siz eğer kapalı çarşıda bir dükkan sahibi olmak isteseydiniz büyük olasılıkla giriş de veya girişe yakın bir yerde dükkan sahibi olmak isterdiniz işte arama motoru optimizasyonu yaparak kapalı çarşının girişinde bir konuma sahip olabilirim gibi düşünebilirsiniz.
Arama motoru optimizasyonun anahtarı “ anahtar kelime “
Peki Google’da arama yapan kişiler bizi nasıl görecek giriş kısmında bir dükkana nasıl sahip olacağız. İyi bir konuma sahip olmak için anahtar kelimeleri kullanacağız ve arama motorunun kapısını açarak dijital dünyaya giriş yapacağız. Anahtar kelimeler Google’da iyi bir konum elde etmek için kullandığımız bir değerlemedir. Bazı anahtar kelimelerin değeri rekabet oranı yüksek olacağından değeri yüksek, zorluk derecesi fazla getirdiği trafik daha çok ve verimli olacaktır.
Bazı kelimeler rekabet derecesi düşük, değeri düşük zorluk derecesi az getirdiği trafik az ve daha daha az verimli olacaktır. Bahsettiğimiz bu denklemden yola çıkarak anahtar kelime seçimini dikkatli bir şekilde yapıp yolumuza devam etmeliyiz. Arama motoru, anahtar kelimeler, sıralamalar vs… Bunlar işin teknik tarafı fakat seo’da ve dijital dünyada çok daha önemli olan bir konu var, o da seo’da tek bir yol yoktur deneyim, sabır ve istikrar vardır.