IRM Digital
  • Ana Sayfa
  • Biz Kimiz?
  • Ne Yapıyoruz?
    • Ne Yapıyoruz?
    • Web Site
    • SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
    • Dijital Pazarlama
      • Google ADS
      • Facebook ADS
    • Konsept Tasarım
    • UX DESİGN
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • İşlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Biz Kimiz?
  • Ne Yapıyoruz?
    • Ne Yapıyoruz?
    • Web Site
    • SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
    • Dijital Pazarlama
      • Google ADS
      • Facebook ADS
    • Konsept Tasarım
    • UX DESİGN
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • İşlerimiz
  • Blog
  • İletişim

  • Ana Sayfa
  • SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
  • SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

SEO-Arama-motoru-optimizasyonu-nedir. - IRM Dijital

SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Emrah ŞEKER2021-06-08T08:18:51+00:00
Emrah ŞEKER Web site, Wordpress arama motoru optmizasyonu, SEO 0 Comments

Merhaba Dijital Dünyanın odak anahtar kelimesi “SEO” hakkında ekibimizle birlikte bildiklerimizi sizlerle paylaşmak istedik. SEO’nun en kısa tanımı nedir derseniz? SEO “ Web sitenizi arama motoru kriterlerine göre optimize edilmesidir. Günümüzde bir çok arama motoru var ve Dünyanın farklı ülkelerinde farklı arama motorları kullanılmakta.

Türkiye’de liderlik bildiğiniz üzere %84’le Google’da bulunmakta bununla beraber son yıllarda %12.3’le Yandex ve diğer arama motorları Mozilla, Bing, Yahoo Opera takip etmekte. Peki biz Web sitemizi hangi arama motoruna göre optimize edeceğiz? Mantık olarak tabii ki en çok kullanılan arama motoru Google göre aslına bakarsınız bu işin mucidi konumunda olan da Google, fakat diğer tüm arama motorları da gün geçtikçe teknik alt yapı ve Pazar paylarını genişletiyorlar.

SEO / Arama motoru optimizasyonu hakkında bilmeniz gerekenler

  • Arama motoru algoritması nedir?
  • Arama motoru optimizasyonu ne işer yarar?
  • Arama motoru optimizasyonu faydaları nelerdir?
  • Arama optimizasyonu ile Dijital Dünyada kendinize yer edinin.
  • Arama motoru optimizasyonun anahtarı “ anahtar kelime “

Arama motoru algoritması nedir?

Arama motoru algoritması, Google mühendisleri tarafından oluşturulan, genel veya lokal olarak yapılan güncellemelerdir. Aslına bakarsanız güncellemelerin bazıları bize bildirilmekte büyük çoğunluğu ise sır olarak kapalı kapılar ardında kalmaktadır. Arama motorları nasıl çalışır.

Kullanıcı anahtar kelimesi ile Google’da bir arama yaptığında Google algoritması mili saniyeler’ler içinde bir değerlendirme yaparak kullanıcıya en alakalı, kişiselleştirilmiş ve doğru sonucu göstermeye çalışır. Eğer Google ile konum bilginizi paylaştıysanız size yakın konumda olan işletmeleri seçer. Eğer daha önce belli bir işletmeyi arattıysanız o işletmeye aramalarda öncelik vermesi muhtemeldir. Bunun gibi olasılıklar çoğaltılabilir.

Web sitesi tarafından duruma bakarsak, eğer siteniz güncelse, içerikler özgün ise, kullanıcı deneyimine önem veriyorsanız vs… Site Google’ın yaptığı değerlendirmede iyi bir puan alacak. Yapılan diğer aramalarda ise ona öncelik verecektir.

Arama motoru optimizasyonu ne işer yarar?

Yapılan optimizasyonlar, hedef kitlenizin anahtar kelimesi ile bir aratma yaptığında sizi Google serplerin en üst kısmında görmesine olanak sağlar. Buda rakiplerinize karşı üstünlük sağlayarak sıralamalarda yükselmenizi, trafiğinizi ve  satışlarınızı artıracaktır. İyi bir kullanıcı deneyimi ile sonuçlanan her arama sonrası sizin Google gözündeki değerinizi gün geçtikçe artacaktır.

Arama motoru optimizasyonu faydaları nelerdir?

Şimdi yukarıdaki sorumuzu farklı bir bakış açısıyla cevaplandıralım. Biz bir ürün tasarladık bunu piyasa sürüp önce Türkiye sonra da Dünya çapında tanıtıp, pazarlamak istiyoruz. Ürünümüz için bir web sitesi kurduk ve organik aramalarda ilk sayfa ilk sırada çıkmak için çalışmalara başladık. Yapılan çalışmalar sonucu ilk sayfada ilk sırada çıkmaya başlayan sitede trafik artacak buda ürün satışlarına yansıyacaktır.

Şimdi Arama motoru optimizasyonu faydalarına web sitesi sahibi tarafından bakarsak ürünün pazarı ve kitlesi hakkında bilgi sahibi olacak, üretim, arge, online ve offline pazarlama çalışmalarına ona göre yön verecektir. Kullanıcı tarafından arama motoru optimizasyonuna faydalarına bakarsak, yapılan optimizasyonlar kullanıcıya en iyi, an alakalı ve doğru sonucu göstermeye odaklanacaktır. Kendi alanında araştırma yapan hammadde üreticisi, ürüne görecek sahibine ulaşıp hammaddesini pazarlamak isteyecektir.

İnternet ortamında yatırım fikirleri arayan yatırımcı şirket sahibi ile ürünü pazarlamak için iletişime geçecektir. Gördüğünüz gibi arama motoru optimizasyonu faydaları saymakla bitmez. Tabii ki siz bir websitesi kurarak arama motoru optimizasyonu yapmadan kendinize dijital dünyada bir dükkan açabilirsiniz fakat…

 

SEO ve Arama motoru - IRM Dijital

 

Arama optimizasyonu ile Dijital Dünyada kendinize yer edinin.

İsterseniz konuya farklı bir açıdan bakmaya çalışalım Google bir arama motoru olması dışında E-ticaret açısından bakıldığında aslında Dünyanın en büyük Pazar yeridir diyebiliriz. Eğer bir web sitesi sahibiyseniz sizin de dijital ortamda bir dükkanınız, bir işletmeniz veya kendinizi gösterecek bir konumunuz var demektir. Yayında olan siteniz yayına aldıktan sonra güncellemeden bıraktıysanız Google botları tarafından geç de olsa tespit edilip taranacak ve sitenizi indeksleyecektir.

Siteniz Google tarafından tarandı indexlendi şimdi ise asıl can alıcı olan soru şu “Arama motoruna girip arama yapan kişiler sizi görebiliyor mu? Büyük ihtimalle ilk yüzde bile değilsiniz, Dünyanın en büyük ve global pazar yerinde bir dükkan açtınız fakat dükkanınız kimse görmüyor. Siz eğer kapalı çarşıda bir dükkan sahibi olmak isteseydiniz büyük olasılıkla giriş de veya girişe yakın bir yerde dükkan sahibi olmak isterdiniz işte arama motoru optimizasyonu yaparak kapalı çarşının girişinde bir konuma sahip olabilirim gibi düşünebilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonun anahtarı “ anahtar kelime “

Peki Google’da arama yapan kişiler bizi nasıl görecek giriş kısmında bir dükkana nasıl sahip olacağız. İyi bir konuma sahip olmak için anahtar kelimeleri kullanacağız ve  arama motorunun kapısını açarak dijital dünyaya giriş yapacağız. Anahtar kelimeler Google’da iyi bir konum elde etmek için kullandığımız bir değerlemedir. Bazı anahtar kelimelerin değeri rekabet oranı yüksek olacağından değeri yüksek, zorluk derecesi fazla  getirdiği trafik daha çok ve verimli olacaktır.

Bazı kelimeler rekabet derecesi düşük, değeri düşük zorluk  derecesi az getirdiği trafik az ve daha daha az verimli olacaktır. Bahsettiğimiz bu denklemden yola çıkarak anahtar kelime seçimini dikkatli bir şekilde yapıp yolumuza devam etmeliyiz. Arama motoru, anahtar kelimeler, sıralamalar vs… Bunlar işin teknik tarafı fakat seo’da ve dijital dünyada çok daha önemli olan bir konu var,  o da seo’da tek bir yol yoktur deneyim, sabır ve istikrar vardır.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.


İlgili İçerikler

Facebook ADS nedir Faydaları nelerdir - IRM Dijital
18MayMayıs 18, 2021

Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?

Facebook ADS Türkiye ve Dünyada en çok kullanılan dijital pazarlama araçlarından birisi eğer sizde facebook ADS’de reklam veren olmak... devamını oku

Google Ads; Google reklamları nedir Ne işe yarar- IRM Dijital
04MayMayıs 4, 2021

Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?

Google’da saniyede 2,3 milyon arama yapılıyor ve arama sonucu sayfalarının çoğunu Google sponsorlu reklamlar oluşturmakta. Google reklamları, ürün veya... devamını oku

4N1K Dijital pazarlama nedir? - IRM Dijital
16NisNisan 16, 2021

4N1K Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama, ürün, hizmet, içerik veya insanların seveceğini, ilgi göstereceğini düşündüğünüz herhangi bir şeyi dijital ortamda Dünyanın... devamını oku

Anahtar kelime ve seo - IRM Dijital
12NisNisan 12, 2021

Anahtar kelime ve seo

Anahtar kelimeler Google ile hayatımıza girmiş bir kavram, seo açısından çok önemli bir yeri olan bu kavramı bu yazımızda... devamını oku

İdeal bir Web Sitesi Yaptırırken Dikkat Etmeniz - IRM DijitalGereken 6 Önemli madde
02TemTemmuz 2, 2020

İdeal Bir Web Sitesi Yaptırırken Dikkat Etmeniz Gereken 6 Önemli Madde

Kurumsal, e-ticaret veya kişisel bir blog web sitesi yaptırmayı planlıyorsunuz. Eğer web sitenizi bir ajansa veya bir webmastera yaptıracaksanız,... devamını oku

Dijital Ajans Seçerken Nelere Dikkat Etmeli ? - IRM Dijital
02TemTemmuz 2, 2020

Web Tasarım Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli ?

Günümüzün en hızlı büyüyen teknoloji ekolü, internet teknolojileridir. Birçok firma veya kişi bu sanal dünyada yerini almak için çaba... devamını oku

WordPress ile web site oluşturmanız için 9 neden - IRM Dijital
27EkiEkim 27, 2020

WordPress ile Web Site Oluşturmanız için 9 Neden

“Wordpress nedir?” diye sorarsanız, ilk bakışta şunları söyleyebiliriz; WordPress çok kullanışlı, pratik, kullanıcı dostu, webmaster dostu, iyi bir e-ticaret... devamını oku

En son yazılar

E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde
E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde
Mayıs 31, 2021
Facebook ADS nedir Faydaları nelerdir - IRM Dijital
Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?
Mayıs 18, 2021
Google Ads; Google reklamları nedir Ne işe yarar- IRM Dijital
Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?
Mayıs 4, 2021
4N1K Dijital pazarlama nedir? - IRM Dijital
4N1K Dijital pazarlama nedir?
Nisan 16, 2021
Anahtar kelime ve seo - IRM Dijital
Anahtar kelime ve seo
Nisan 12, 2021
SEO-Arama-motoru-optimizasyonu-nedir. - IRM Dijital
SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
Nisan 10, 2021

Bizimle iletişime geçin

    Yazıyı paylaş

    Facebook Instagram Linkedin

    Birlikte iyi işlere dokunalım!

    Fikrinizi bizimle paylaşın dijitale dönüştürelim.

    Bize ulaşın

    Dijitali Takip Edin

      Adres

      Yeşilköy Mah. Atatürk Cad.

      Blok No: 12 EGS Business Park B2 Blok No:1

      Bakırköy / İSTANBUL

      0 212 970 06 13

      iletisim@irm.com.tr
      Instagram Linkedin
      IRM Dijital Ajans © 2020.