Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?
Facebook ADS Türkiye ve Dünyada en çok kullanılan dijital pazarlama araçlarından birisi eğer sizde facebook ADS’de reklam veren olmak istiyorsanız tabii belli kural ve kaidelere uymanız gerekiyor.
Google ADS bir kişinin merak ettiği şey ile ilgili anahtar kelimeleri google arama çubuğuna yazması sonucu reklamlara ulaşırken yani bir talep esas alınırken. Facebook ADS reklamları arz esasına dayanır. İsterseniz bunu aşağıda daha geniş ve kapsamlı bir şekilde açıklamaya çalışalım.
Facebook ADS nedir?
Facebook ADS Kendine has bir algoritması olan bir dijital reklam platformudur. Yukarıda dediğimiz Google ADS’de bir kullanıcının o reklamı görebilmesi için Google da bir arama yapması gerekir tabii biz burada temel mantıktan bahsediyoruz, google remarketing gibi araçlardan bahsetmiyoruz. Eskiden algoritmalar excell tablosunda ki veya kodlama da olan if else mantığında yapılırken zamanla geliştirilerek yapay zeka ile çalışan sistemler haline gelmiştir.
Aslına bakarsanız tüm dijital pazarlama araçları, Pazar yerleri, Google alışveriş, Çevirim içi video platformları vs… hepsinin algoritmaları aynı mantıkla çalıştığı söylenebilir.
Facebook ADS nasıl çalışır?
Facebook ADS yukarıda bahsettiğimiz gibi Google’a benzer bir algoritma kullanarak, reklam verenlere kendi edindiği deneyimlerle bir hedefleme sunarken aynı zamanda kendi web siteniz veya uygulamanızda ki trafiği baz alarak yapay öğrenme ile trafiği veya dönüşümleri ayarlayabilir.
Tracking kodları ve piksel yardımı ile yapılan bu işlem Facebook ADS reklam verenler için oldukça faydalı bir yoldur. Bunun dışında bizim bahsetmek istediğimiz konu Facebook ADS Reklam hedeflemesi, Facebook business manager üzerinden kolaylıkla ayarlayabileceğimiz bu hedefleme türlerine isterseniz biraz yakından bakalım.
İlgi alanları
Tüm dijital pazarlama araçları ve buna benzer algoritmalar ile çalışan sistemlerin ortak yönü ve yararlandıkları temel araç budur.
Google remarketing, Google alışveriş, facebook remarketing tüm bu kanallar ilgi alanlarından faydalanır. Neden ilk başta bu metriğe yer verdik derseniz? İlgi alanları çevirim içi pazarlamanın anahtarı gibidir. Örneğin siz bebek ürünleri satıyor ve bu reklamı evli çiftlere değil de bir futbol takımını tutup onu destekleyen kitlelere gösterirseniz. Bu Facebook kampanyanız için çok verimli hedefleme olmayacaktır. Tabii akla şu da gelebilir futbol taraftarı olanlar ebeveyn olamazlar mı? İşte bu sizin bütçenizle alakalı bir durum eğer bizim küçük bir bütçemiz varsa ilk başta sadece anneleri ve evli olanları hedeflemek daha doğru olacaktır.
Demografi yaş
Demografi Facebook’un reklamlarında kullandığı yine en büyük kozlarından biridir. Genel olarak reklamlarda potansiyel kitle olan 25-34 yaşları arası seçilir.
Fakat pazarlayacağınız ürün veya hizmet için facebook reklamınız da bu seçimi çok iyi ayarlamamız gerekir zira yanlış yapacağınız her hedefleme Facebook reklam optimizasyonunu negatif yönde etkileyecek, reklam kalitesini düşürecek bunun sonucunda daha fazla ücret ödenecek ve reklamınız daha az kişiye gösterilecektir.
Demografi cinsiyet
Cinsiyet yine en önemli ayrım noktalarından biridir. Özellikle e-ticaret siteleri için çok önemli olan bu metriktir.
Cihaz seçimi
Hepimizin bildiği üzere online reklamcılık dünyasındaki trafiğin %80’i ve fazlası mobil cihazlar üzerinden dönmekte ve rekabetçi bir ortamda Bu segmentte vereceğimiz bir reklam hedeflere ulaşma noktasında önümüze zorlu bir süreç çıkarabilir.
Görseller
Facebook ADS reklamları görsel seçimi tamamen deneme yanılma yöntemi ile doğruya ulaşacağınız bir durumdur. Çok beğenerek tasarladığınız veya bir grafikere tasarlattığınız bir görsel facebook internet reklamlarınızda iyi bir sonuç elde edemezken indirdiğiniz basit bit stok foto belki iş görebilir. Bu yüzden belli kalıplara bağlı kalmadan gerekirse bu konudaki örnekleri inceleyerek yol almak en doğru seçenek olacaktır.
Metinler
Metinler facebook reklamlarında olan kilit rol oynayan başka bir unsur. Yine görsel kısmında olduğu gibi Facebook reklamlarımızda farklı farklı reklam metinleri deneyimlemek en iyi yöntemdir.
Facebook reklamı verirken dikkat etmeniz gereken bazı ayrıntılar
Kampanyalarınız da reklam çeşitliliğini artırın örneğin Bir tane 20 TL’lik reklama vermek yerine 10 TL’lik iki reklam verip deneyimleyin.
İlk başladığınız bir reklamda hedeflerinizi olabildiğinizce geniş tutmaya çalışın.
İlk başta toplam bütçe ile başlayın
Ve reklam planlayıp yayına aldıktan sonra 2 hafta kadar bir süre reklamlarda çok büyük değişiklikler yapmayın.