4N1K Dijital pazarlama nedir?
Dijital pazarlama nedir?
Dijital pazarlama, ürün, hizmet, içerik veya insanların seveceğini, ilgi göstereceğini düşündüğünüz herhangi bir şeyi dijital ortamda Dünyanın öbür ucundaki bir kitleye tanıtıp, pazarlamak veya bilinirlik oluşturabilmek için arama motoru optimizasyonu, sosyal medya gibi kanalları kullanarak. Yapılan pazarlama yöntemine Dijital pazarlama diyoruz.
Seo (arama motoru optimizasyonu) Google ADS ve facebook ADS, criteo, youtube, Linkedin, İnstagram gibi araçlara da dijital pazarlama kanalları veya araçları diyoruz.
Niçin Dijital Pazarlama Kanallarını Kullanmalıyız.
Hepimizin tarih derslerinden malumu olan bir kavram vardır. İpek yolu kavramı, eski çağlarda bir çok devlet ticaret yapabilmek için ipek yolunu kullanması gerekiyordu tabii ki bu yol üzerinden ticaret kervanlarını geçiren tüccarlarda, ipek yolunu üzerinden geçtiği ülkelere de bir miktar vergi vermesi gerekiyordu.
Şimdi ise ipek yolu yerini dijital ipek yollarına bıraktı. Bu dijital ipek yollarını kullanarak dünyanın diğer tarafında ücra bir köşede arama motorunda arama yapan bir kişiye kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Ürününüzü pazarlayabilir, marka bilinirliği oluşturabilirsiniz.
Dijital pazarlama kanalları neden kullanacağız.
Digital marketing veya Dijital pazarlama, adının farklı dillerde söylenişi farklı dahi olsa bu dijital dünyada kullanılan araçları değiştirmiyor, kullanılan araçlar aynı arama motorları. Arama motorlarını sadece bir anahtar kelimeyi arattığımız platformlar olarak düşünmeyin.
Şu an kurduğu alt yapı ile dünya pazarına yön veren bir sistemden bahsediyoruz. Burada şunu vurgulamak gerekir “ manipüle eden “ değil yön veren yanlış anlaşılmasın.
Dijital pazarlama kanallarını nasıl kullanmalıyız.
Türkiye’de Google başta olmak üzere yandex ve bing, yahoo, opera gibi arama motorları kullanılmakta. Bizim ise ilk yapmamız gereken doğru seçimi yaparak hangi platformlarda yer alacağımıza kara vermektir. instagram mı, Linkedin mi, facebook marketing mi?, google marketing mi?, display reklamcılık mı yoksa bir influencer yardımı ile ürününüzü tanıtmak mı?
Hepsi kulağa hoş geliyor fakat buradaki başlangıç için altın kural şudur. Her iş her platforma uygun değildir.
Örneğin siz e-ticaret yapmak için bir web sitesi kurdunuz. Ürün görselleri, fiyatları, içerikleri ve alt yapı tamamen hazır ve web sitenizi yayına aldınız.
Aradan aylar geçti Analytics raporlarından baktığınızda sitenize giren çıkan olmuyor dolayısıyla bir satışta yok. Peki ne yapmanız gerekiyor? Tabii ki arama motoru optimizasyonu, eğer web sitenizi kurarken anahtar kelimeleri seçimini, içerikleri seo kriterlerine göre optimize etmediyseniz , şimdi her şeyi bir daha elden geçirmeniz gerekiyor.
Peki bunu da yaptınız doğru anahtar kelimeleri sitenizi konumlandırdınız, içerikleri özgünleştirdiniz, görselleri optimize ettiniz vs… Peki ya sonra? Bu sefer sırada Google sırama sonuçlarında çıkmak için rekabet etmek gerekir
Burada yine aynı kural karşımıza çıkıyor “her platform her iş için uygun değildir ilkesi”
Yine yukarıdaki örnek üzerinden girmek gerekirse, bu noktada birkaç soruyu kendimize sormamız gerekir:
- Hedefleriniz ve beklentileriniz nedir?
- Bu hedefler için koyduğunuz süre ne kadar?
- Seo için bütçeniz var mı?
- Rakipleriniz kimler biliyor musunuz?
- Rakipleriniz ve rekabet durumu nedir?
Bütçe ve zaman rakiplerinizle mücadele edebilmeniz için yeterli olacak mı?
Yeri gelmişken burada şunu da göz ardı etmemek gerekir. Rekabet Google algoritmasının çizdiği sınırlarda ve kurallarla ilerliyor tamam fakat siz bütçeniz, koşullar ve imkanlar dahilinde Seo’yu sitenize uygularken rakipleriniz boş durmuyor belki sizin iki veya üç katınız daha fazla çaba ve bütçe sarf ediyor. Haliyle bu da Google serpler’deki sıralamalarda yön veriyor.
Dijital pazarlamayı kimler yapar ?
Arama motorunda optimizasyonunda yapılan optimizasyon sadece anahtar kelimeyi öne çıkarmak değil onu o sayfa da ve o konumda otoriter hale getirmektir.
Facebook ADS ile yapılan iş sadece bilinirlik oluşturmak ve geniş kitleler ulaşmak değil aynı doğru kitlelere ulaşıp, doğru kitlelerde marka bilinirliği oluşturmaktır.
Google ADS kullanarak sadece sitenize yüksek trafik getirmek değil az ama dönüşüm hunisine dahil edebileceğiniz doğru kitleleri sitenize çekmektir.
Yukarıda verilen örnek diğer tüm kanallar içinde geçerlidir dolayısıyla aynı hatalar zincirini yaşamak için iyi araştırın ve sabırlı olun ve mümkünse işe ehline teslim edin.