Anahtar kelime ve seo
Anahtar kelimeler Google ile hayatımıza girmiş bir kavram, seo açısından çok önemli bir yeri olan bu kavramı bu yazımızda enine boyuna irdelemek istedik.
Seo’nunda anahtarı olan “anahtar kelime” kavramı arama motorunun hayatımıza girmesi ve internetin yaygınlaşması ile çok uzun süredir bizim hayatımızın içinde fakat bizim varlığından haberdar olmamız 10-15 senelik bir zamana dayanmakta zira Google algoritmasında yapılan değişiklikler ve yapay zekanın geliştirilmesi onu dijital dünyanın tam ortasına oturttu.
Küçük yaşlarda hepimizin merak ettiği ve bizim de üzerinde o zamanlar da çokça düşündüğümüz bir konu vardı. Yabancıların computer, pc diye adlandırdıkları ve bizim Bilgi sayar diye adlandırdığımız bu araç neden bu şekilde adlandırılmış.
90’ların başlarında hayatımıza giren arama motorları sayesinde bilgisayarlar gerçekten bilgi sayan bir araç haline geldi.
Anahtar kelime (keyword) nedir?
Kullanıcılara internet ortamında aradığı şeyi bulmasına yardımcı olan araçlardır. Evet “anahtar kelimeler” Google için bir araç bizim için ise amaçladığımız ve ulaşmak istediğimiz bilgi, ürün, hizmet gibi bütün ihtiyaçlarımızı arama motorunda bulabilmemizi sağlayan araçlardır.
Anahtar kelime seo arasındaki ilişki nedir?
Dediğimiz gibi anahtar kelimeler bizim için amaç Google için ise bir araçtır. Web sitesi sahipleri oluşturdukları siteleri amaçları doğrultusunda içerikler girerler ve başlık atarlar. İşte bu site içerisinde olan tüm içerikler içinde olan kelimeler, cümleler aslında hepsi bir anahtar kelimedir.
Google botları sitemizi tararken yukarıdan aşağı doğru tarayarak gider ve html yapısından görsellere kadar tüm siteyi kendi hafızasına kaydeder işte bu işleme indexleme diyoruz. Google sitemizi indexledikten sonra sitemizin ilk başta belli periyotlarla tarayacak sonra güncelleme sıklığımıza bakarak bu aksiyonu ya daha sık ya daha seyrek yapacaktır.
Diyelim ki sitemize yeni bir içerik koyduk Google botları sitemize gelip belli bir hiyerarşi de bu içerikleri taramaya başladı. Google botları içeriği tararken iki nokta arasında cümleler şeklinde parça parça tarar. Google yeni çıkan özelliği aranılan anahtar kelimenin ulaşılan içerik üzerinde sarı ile işaretlenmesi veya Google’a benzer bir algoritma kullanan yoast seo aracının description kısmını boş bıraktığımızda orayı otomatik olarak doldurması gibi bu dediklerimize örnek olabilir.
Bu metinler içinde olan anahtar kelime yoğunluklarına bakarak sizi bir grup veya sektöre dahil ederek kategorize edecek sonrasında yine sizin anahtar kelime yoğunluğunuza göre kendi datasına kaydettiği anahtar kelimeleri gruplandıracaktır. Searchconsole aracıyla bunları bugün rahatlıkla takip edebilmekteyiz.
Anahtar kelime seçimi ve liste oluşturma
Öncelikle bu işlemi biz nasıl yapıyoruz? Bu başlık altında size bunu aktaracağız. Bu işlemi yaparken bazen toollar’dan yararlanabiliyoruz. Bunun için bir tool’dan yararlanabilirsiniz tabii ki ama eğer buna bütçeniz yok ise ve bize sorarsanız önünüze excel dosyası açıp konunuzla alakalı en önemli olan anahtar kelimeleri buraya yazın sonra çıkan kelimeleri farklı bir yere yazıp onları da aratın bu şekilde 100’lerce anahtar kelimeden oluşan bir anahtar kelime listeniz oluşacaktır.
Bir liste oluşturduk elimizde hazır bir listemiz var şimdi sırada önemli bir aşama var, anahtar kelime seçimini nasıl yapacağız?
Anahtar kelimelerden oluşturduğumuz listedeki kelimelerden en önemli olan 10 anahtar kelimeyi bir kenara ayırın ve bu anahtar kelimeler ile tekrar bir arama yapın eğer bu aramalarda karşınıza yine güçlü rakipler çıkıyorsa bu rekabeti fazla olan bir anahtar kelime ve sizin sitenizde veya koyacağınız içerikte mutlaka olması gereken bir anahtar kelime. Burası önemli rekabet etmeniz gereken anahtar kelime değil, rekabetçi anahtar kelime onun da altını çizelim.
Tabii ki burada kelime seçimi artık size kalmış ama bize sorarsanız siteniz de ve içeriklerinizde mutlaka tüm anahtar kelimeleri bulundurun fakat hangi anahtar kelimede rekabete girip girmeyeceğiniz seçimi size kalmış.
Unutmadan eğer sağlık, bilim ve buna benzer uzmanlık gerektiren sektörlerdeyseniz ubersuggest, adwords anahtar kelime planlayıcı ve bütçeniz varsa “Ahref ” kullanmanızı tavsiye ederiz.
Sonuç olarak anahtar kelimeler şu oranda olacak, şurada geçirilecek bunlara çok takılmayın. Eğer siz bunu sitenize koyduysanız Google bunu mutlaka indexleyecektir.
Bizim dikkat etmemiz gereken hangi anahtar kelimelerde rekabet edeceğimize karar vermek kararlı ve sabırlı bir şekilde devam etmektir.
Burada yazdıklarımız ajans olarak zaman içerisinde edindiğimiz tecrübelerden ileri gelmektedir. Özellikle yeni başlayanlar ve bu konuda zorlanan arkadaşlarımız için yol gösterici nitelikte bir yazı olduğunu umut ediyoruz.