Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?
Google’da saniyede 2,3 milyon arama yapılıyor ve arama sonucu sayfalarının çoğunu Google sponsorlu reklamlar oluşturmakta. Google reklamları, ürün veya hizmetini tanıtmak, marka bilinirliği oluşturmak veya pazarlamak isteyen üçüncü taraf işletme veya kişiler tarafından verilmektedir.
Google çevrimiçi reklamları, kullanıcıların ürün veya hizmetinizi ‘anahtar kelimeler” ile arama yaparken size ulaşmaları ve sitenize nitelikli trafik çekmenin kolay bir yoludur.
Google ADS nedir?
Google ADS, Google tarafından kullanıcıların işini kolaylaştırmak için geliştirilmiş bir çevrimiçi reklamcılık programıdır. Google ADS platformu tıklama başına ödeme yani PPC yöntemiyle çalışır.
PPC, Google tarafından rekabeti düzenlemek adına düzenlenmiş bir ücretlendirme döngüsünün adıdır.
Google arama motoru reklamcılığı tarihçesine kısa bir bakış.
Google 2016 yılında gelirinin 79,38 milyar dolarlık kısmını tıklama başına ödeme modelini benimseyen Google arama motoru reklamcılığı tarafından elde etmiştir.
Çok daha öncesinde ise internet reklamları, işletmelerin sabit ücretler karşılığında sağladığı sarı sayfa tarzı dizini tarzı listelerden oluşmaktaydı. Google bu alanda ilk adımları ise;
2005’de Google reklam uzmanı programı başlatıldı.
2009’da harita ve video reklamları yayınlandı.
2013’de ise bu yapıyı mobil cihazları daha iyi şekilde hedefleyecek şekilde optimize etti.
Google sponsorlu reklam türleri nelerdir?
- Arama ağı reklamları
- Google Görüntülü reklam ağı reklamları – (Display reklamcılık, Resim reklamcılık veya banner reklamcılık)
Hangi Google reklamının size için uygun olduğu anlamak için Google ADS yardım kısmında başlangıç Google ADS reklamlarına başlangıç bölümüne bakabilirsiniz.
Bizse burada sadece arama ağı reklamları ve görüntülü reklamları ele alarak konuya farklı bir açıdan bakıp hangi reklam türüne ihtiyacınız olduğu konusunda size yardımcı olmayas çalışacağız.
Hangi Google ADS reklam kampanyası bizim için uygun?
Google reklam seçeneklerinde bu kadar çeşitlendirme yapmasının sebebi ne? İsterseniz bunu başlıklar altında incelemeye çalışalım.
Google arama ağı reklamları:
Google arama ağı reklamları, tüm amaçlara uygun olarak hizmet veren bir modelidirs. Tüm sektörlere hitap eden bu platformun anahtar kelime maliyetleri de sektöre göre değişiklik göstermektedir.
İşte Arama ağı reklamcılığında bahsettiğimiz ayrımlardan bir tanesi burada başlamaktadır. Örneğin size eğer pet shop sektörüne hizmet veriyorsanız tıklama başına maliyetleriniz 1TL ile 2,50 arasında değişirken bu rakam elektronik ticaretinde 2,50TL ve 4TL arsında değişecektir.
Tabi bunlara ek olarak bazı 3. taraf etkenler bağlı olarak Google arama ağı reklamcılık maliyetlerinizde değişim izlenecektir. Nedir bunlar?
Mevsimsel etkiler, ürün lansmanları, ekonomik ve demografik faktörler gibi.. Tüm bunlara baktığımızda iktisattan da bildiğimiz fayda, maliyet, arz ve talep konuları aklımıza geliyor. Aslına bakarsanız Google algoritması her ne kadar klasik iktisat yaklaşımına benzese de bazı farklılıklar göstermekte. Nedir bu farklılık derseniz?
Buna şu şekilde cevap verebiliriz. Google reklam modeli her ne kadar temel iktisat mantığında çalışsa da kendi algoritması öne çıkaran bir arama motoru reklamcılığı yöntemi kullanmaktadır.
Google görüntülü reklamcılık
Google arama reklamcılığı, geniş kapsamlı bir reklam ihtiyacına hitap ederken Google görüntülü reklamcılık deyim yerindeyse arama ağı reklamcılığına göre daha dar bir kapsama sahiptir.
Bunu şu şekilde bir örnek ile açıklayabiliriz. Google arama ağı reklam kampanyası daha web sitesi trafiği isteyen bir reklam veren için daha uygun olacaktır. Diğer taraftan Marka bilinirliği oluşturmak isteyen bir reklam veren için Google görsel reklamları arama ağına göre daha faydalı olacaktır.
Google resim reklamları, Google ile çalışmak isteyen ortaklarının yani reklam yayıncılarının sitelerinde yayınlanan reklamlardan elde edilecek karşılıklı fayda esasına dayana bir reklam modelidir.
Google banner reklamları olarak da bilinen reklamları, marka bilinirliği dışındaki faydası ise dönüşüm olan katkısıdır. Görüntülü reklam iyi tasarlanmış bir görsel ile sunulduğunda dönüşümlerinizi aram ağına göre kat kar artıracaktır.
İki reklam modelini karşılaştırdığımızda reklam bütçe modelleri de farklılık göstereceğinden ikisi arasında seçim yapmak başta söylediğimiz gibi birçok faktöre bağlıdır.
Bu iki reklam modelinde rekabet açısından da farklık göstereceği de göz önüne alınarak bütçeyi ayarlamakta fayda var.
Yazımızda Google Ads’in iki reklam modelini karşılaştırdık, diğer modelleri ve Google reklamcılık modeli ayrıntıları için ileri de yayınlayacağımız yazılarımız ile size yardımcı olmaya çalışacağız.