IRM Digital
  • Ana Sayfa
  • Biz Kimiz?
  • Ne Yapıyoruz?
    • Ne Yapıyoruz?
    • Web Site
    • SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
    • Dijital Pazarlama
      • Google ADS
      • Facebook ADS
    • Konsept Tasarım
    • UX DESİGN
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • İşlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Biz Kimiz?
  • Ne Yapıyoruz?
    • Ne Yapıyoruz?
    • Web Site
    • SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
    • Dijital Pazarlama
      • Google ADS
      • Facebook ADS
    • Konsept Tasarım
    • UX DESİGN
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • İşlerimiz
  • Blog
  • İletişim

  • Ana Sayfa
  • Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?
  • Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?

Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?

Facebook ADS nedir Faydaları nelerdir - IRM Dijital

Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?

Emrah ŞEKER2021-05-18T15:28:17+00:00

Facebook ADS Türkiye ve Dünyada en çok kullanılan dijital pazarlama araçlarından birisi eğer sizde facebook ADS’de reklam veren olmak istiyorsanız tabii belli kural ve kaidelere uymanız gerekiyor.

Google ADS bir kişinin merak ettiği şey ile ilgili anahtar kelimeleri google arama çubuğuna yazması sonucu reklamlara ulaşırken yani bir talep esas alınırken. Facebook ADS reklamları arz esasına dayanır. İsterseniz bunu aşağıda daha geniş ve kapsamlı bir şekilde açıklamaya çalışalım.

Facebook ADS nedir?

Facebook ADS Kendine has bir algoritması olan bir dijital reklam platformudur. Yukarıda dediğimiz Google ADS’de bir kullanıcının o reklamı görebilmesi için Google da bir arama yapması gerekir tabii biz burada temel mantıktan bahsediyoruz, google remarketing gibi araçlardan bahsetmiyoruz. Eskiden algoritmalar excell tablosunda ki veya kodlama da olan if else mantığında yapılırken zamanla geliştirilerek yapay zeka ile çalışan sistemler haline gelmiştir.

Aslına bakarsanız tüm dijital pazarlama araçları, Pazar yerleri, Google alışveriş, Çevirim içi video platformları vs… hepsinin algoritmaları aynı mantıkla çalıştığı söylenebilir.

Facebook ADS nasıl çalışır?

Facebook ADS yukarıda bahsettiğimiz gibi Google’a benzer bir algoritma kullanarak, reklam verenlere kendi edindiği deneyimlerle bir hedefleme sunarken aynı zamanda kendi web siteniz veya uygulamanızda ki trafiği baz alarak yapay öğrenme ile trafiği veya dönüşümleri ayarlayabilir.

Tracking kodları ve piksel yardımı ile yapılan bu işlem Facebook ADS reklam verenler için oldukça faydalı bir yoldur. Bunun dışında bizim bahsetmek istediğimiz konu Facebook ADS Reklam hedeflemesi, Facebook business manager üzerinden kolaylıkla ayarlayabileceğimiz bu hedefleme türlerine isterseniz biraz yakından bakalım.

İlgi alanları

Tüm dijital pazarlama araçları ve buna benzer algoritmalar ile çalışan sistemlerin ortak yönü ve yararlandıkları temel araç budur.

Google remarketing, Google alışveriş, facebook remarketing tüm bu kanallar ilgi alanlarından faydalanır. Neden ilk başta bu metriğe yer verdik derseniz? İlgi alanları çevirim içi pazarlamanın anahtarı gibidir. Örneğin siz bebek ürünleri satıyor ve bu reklamı evli çiftlere değil de bir futbol takımını tutup onu destekleyen kitlelere gösterirseniz. Bu Facebook kampanyanız için çok verimli hedefleme olmayacaktır. Tabii akla şu da gelebilir futbol taraftarı olanlar ebeveyn olamazlar mı? İşte bu sizin bütçenizle alakalı bir durum eğer bizim küçük bir bütçemiz varsa ilk başta sadece anneleri ve evli olanları hedeflemek daha doğru olacaktır.

Demografi yaş

Demografi Facebook’un reklamlarında kullandığı yine en büyük kozlarından biridir. Genel olarak reklamlarda potansiyel kitle olan 25-34 yaşları arası seçilir.

Fakat pazarlayacağınız ürün veya hizmet için facebook reklamınız da bu seçimi çok iyi ayarlamamız gerekir zira yanlış yapacağınız her hedefleme Facebook reklam optimizasyonunu negatif yönde etkileyecek, reklam kalitesini düşürecek bunun sonucunda daha fazla ücret ödenecek ve reklamınız daha az kişiye gösterilecektir.

Demografi cinsiyet

Cinsiyet yine en önemli ayrım noktalarından biridir. Özellikle e-ticaret siteleri için çok önemli olan bu metriktir.

Cihaz seçimi

Hepimizin bildiği üzere online reklamcılık dünyasındaki trafiğin %80’i ve fazlası mobil cihazlar üzerinden dönmekte ve rekabetçi bir ortamda Bu segmentte vereceğimiz bir reklam hedeflere ulaşma noktasında önümüze zorlu bir süreç çıkarabilir.

Görseller

Facebook ADS reklamları görsel seçimi tamamen deneme yanılma yöntemi ile doğruya ulaşacağınız bir durumdur. Çok beğenerek tasarladığınız veya bir grafikere tasarlattığınız bir görsel facebook internet reklamlarınızda iyi bir sonuç elde edemezken indirdiğiniz basit bit stok foto belki iş görebilir. Bu yüzden belli kalıplara bağlı kalmadan gerekirse bu konudaki örnekleri inceleyerek yol almak en doğru seçenek olacaktır.

Metinler

Metinler facebook reklamlarında olan kilit rol oynayan başka bir unsur. Yine görsel kısmında olduğu gibi Facebook reklamlarımızda farklı farklı reklam metinleri deneyimlemek en iyi yöntemdir.

Facebook reklamı verirken dikkat etmeniz gereken bazı ayrıntılar

Kampanyalarınız da reklam çeşitliliğini artırın örneğin Bir tane 20 TL’lik reklama vermek yerine 10 TL’lik iki reklam verip deneyimleyin.

İlk başladığınız bir reklamda hedeflerinizi olabildiğinizce geniş tutmaya çalışın.

İlk başta toplam bütçe ile başlayın

Ve reklam planlayıp yayına aldıktan sonra 2 hafta kadar bir süre reklamlarda çok büyük değişiklikler yapmayın.

 

 

Yazıyı Paylaş

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

İlgili İçerikler

13ŞubŞubat 13, 2024

Diş Hekimi SEO – Adım Adım Kılavuz

Dijital ortam son yıllarda önemli ölçüde değişti ve buna uyum sağlamayan işletmeler kendilerini hızla geride bırakılmış bulacaklar. Dental Agency... devamını oku

13ŞubŞubat 13, 2024

Sağlık Hizmetleri SEO’su

Web sitenizin arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmasını istiyor musunuz? Eğer cevabınız evet ise, SEO stratejilerine odaklanmanız önemlidir. Özellikle sağlık sektöründe, rakiplerinizle... devamını oku

E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde
31MayMayıs 31, 2021

E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde

Türkiye’de ve Dünya’da birçok işletme veya kişiler web dünyasının ve dijitalin inanılmaz gücünün farkındalar. Herkes bu çarka dahil olup bu güçten... devamını oku

Google Ads; Google reklamları nedir Ne işe yarar- IRM Dijital
04MayMayıs 4, 2021

Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?

Google’da saniyede 2,3 milyon arama yapılıyor ve arama sonucu sayfalarının çoğunu Google sponsorlu reklamlar oluşturmakta. Google reklamları, ürün veya hizmetini... devamını oku

4N1K Dijital pazarlama nedir? - IRM Dijital
16NisNisan 16, 2021

4N1K Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama, ürün, hizmet, içerik veya insanların seveceğini, ilgi göstereceğini düşündüğünüz herhangi bir şeyi dijital ortamda Dünyanın öbür... devamını oku

Anahtar kelime ve seo - IRM Dijital
12NisNisan 12, 2021

Anahtar kelime ve seo

Anahtar kelimeler Google ile hayatımıza girmiş bir kavram, seo açısından çok önemli bir yeri olan bu kavramı bu yazımızda enine... devamını oku

SEO-Arama-motoru-optimizasyonu-nedir. - IRM Dijital
10NisNisan 10, 2021

SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Merhaba Dijital Dünyanın odak anahtar kelimesi “SEO” hakkında ekibimizle birlikte bildiklerimizi sizlerle paylaşmak istedik. SEO’nun en kısa tanımı nedir... devamını oku

İdeal bir Web Sitesi Yaptırırken Dikkat Etmeniz - IRM DijitalGereken 6 Önemli madde
02TemTemmuz 2, 2020

İdeal Bir Web Sitesi Yaptırırken Dikkat Etmeniz Gereken 6 Önemli Madde

Kurumsal, e-ticaret veya kişisel bir blog web sitesi yaptırmayı planlıyorsunuz. Eğer web sitenizi bir ajansa veya bir webmastera yaptıracaksanız, “İyi... devamını oku

Dijital Ajans Seçerken Nelere Dikkat Etmeli ? - IRM Dijital
02TemTemmuz 2, 2020

Web Tasarım Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli ?

Günümüzün en hızlı büyüyen teknoloji ekolü, internet teknolojileridir. Birçok firma veya kişi bu sanal dünyada yerini almak için çaba gösteriyor.... devamını oku

WordPress ile web site oluşturmanız için 9 neden - IRM Dijital
27EkiEkim 27, 2020

WordPress ile Web Site Oluşturmanız için 9 Neden

“Wordpress nedir?” diye sorarsanız, ilk bakışta şunları söyleyebiliriz; WordPress çok kullanışlı, pratik, kullanıcı dostu, webmaster dostu, iyi bir e-ticaret platformu... devamını oku

En son yazılar

Diş Hekimi SEO – Adım Adım Kılavuz
Sağlık Hizmetleri SEO’su
E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde
E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde
Facebook ADS nedir Faydaları nelerdir - IRM Dijital
Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?
Google Ads; Google reklamları nedir Ne işe yarar- IRM Dijital
Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?
4N1K Dijital pazarlama nedir? - IRM Dijital
4N1K Dijital pazarlama nedir?

Bizimle iletişime geçin

    Yazıyı paylaş

    Facebook Instagram Linkedin

    Birlikte iyi işlere dokunalım!

    Fikrinizi bizimle paylaşın dijitale dönüştürelim.

    Bize ulaşın

    Dijitali Takip Edin

      Adres

      Yeşilköy Mah. Atatürk Cad.

      Blok No: 12 EGS Business Park B2 Blok No:1

      Bakırköy / İSTANBUL

      0 212 970 06 13

      iletisim@irm.com.tr
      Facebook Instagram Linkedin
      IRM Dijital Ajans © 2020.