IRM Digital
  • Ana Sayfa
  • Biz Kimiz?
  • Ne Yapıyoruz?
    • Ne Yapıyoruz?
    • Web Site
    • SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
    • Dijital Pazarlama
      • Google ADS
      • Facebook ADS
    • Konsept Tasarım
    • UX DESİGN
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • İşlerimiz
  • Blog
  • İletişim
  • Ana Sayfa
  • Biz Kimiz?
  • Ne Yapıyoruz?
    • Ne Yapıyoruz?
    • Web Site
    • SEO – Arama Motoru Optimizasyonu
    • Dijital Pazarlama
      • Google ADS
      • Facebook ADS
    • Konsept Tasarım
    • UX DESİGN
    • Sosyal Medya Yönetimi
  • İşlerimiz
  • Blog
  • İletişim

  • Ana Sayfa
  • Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?
  • Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?

Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?

Google Ads; Google reklamları nedir Ne işe yarar- IRM Dijital

Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?

Emrah ŞEKER2021-05-04T13:11:33+00:00

Google’da saniyede 2,3 milyon arama yapılıyor ve arama sonucu sayfalarının çoğunu Google sponsorlu reklamlar oluşturmakta. Google reklamları, ürün veya hizmetini tanıtmak, marka bilinirliği oluşturmak veya pazarlamak isteyen üçüncü taraf işletme veya kişiler tarafından verilmektedir.

Google çevrimiçi reklamları, kullanıcıların ürün veya hizmetinizi ‘anahtar kelimeler” ile arama yaparken size ulaşmaları ve sitenize nitelikli trafik çekmenin kolay bir yoludur.

Google ADS nedir?

Google ADS, Google tarafından kullanıcıların işini kolaylaştırmak için geliştirilmiş bir çevrimiçi reklamcılık programıdır. Google ADS platformu tıklama başına ödeme yani PPC yöntemiyle çalışır.

PPC, Google tarafından rekabeti düzenlemek adına düzenlenmiş bir ücretlendirme döngüsünün adıdır.

Google arama motoru reklamcılığı tarihçesine kısa bir bakış.

Google 2016 yılında gelirinin 79,38 milyar dolarlık kısmını tıklama başına ödeme modelini benimseyen Google arama motoru reklamcılığı tarafından elde etmiştir.

Çok daha öncesinde ise internet reklamları, işletmelerin sabit ücretler karşılığında sağladığı sarı sayfa tarzı dizini tarzı listelerden oluşmaktaydı. Google bu alanda ilk adımları ise;

2005’de Google reklam uzmanı programı başlatıldı.

2009’da harita ve video reklamları yayınlandı.

2013’de ise bu yapıyı mobil cihazları daha iyi şekilde hedefleyecek şekilde optimize etti.

Google sponsorlu reklam türleri nelerdir?

  • Arama ağı reklamları
  • Google Görüntülü reklam ağı reklamları – (Display reklamcılık, Resim reklamcılık veya banner reklamcılık)

Hangi Google reklamının size için uygun olduğu anlamak için Google ADS yardım kısmında başlangıç Google ADS reklamlarına başlangıç bölümüne bakabilirsiniz.

Bizse burada sadece arama ağı reklamları ve görüntülü reklamları ele alarak konuya farklı bir açıdan bakıp hangi reklam türüne ihtiyacınız olduğu konusunda size yardımcı olmayas çalışacağız.

Hangi Google ADS reklam kampanyası bizim için uygun?

Google reklam seçeneklerinde bu kadar çeşitlendirme yapmasının sebebi ne? İsterseniz bunu başlıklar altında incelemeye çalışalım.

Google arama ağı reklamları:

Google arama ağı reklamları, tüm amaçlara uygun olarak hizmet veren bir modelidirs. Tüm sektörlere hitap eden bu platformun anahtar kelime maliyetleri de sektöre göre değişiklik göstermektedir.

İşte Arama ağı reklamcılığında bahsettiğimiz ayrımlardan bir tanesi burada başlamaktadır. Örneğin size eğer pet shop sektörüne hizmet veriyorsanız tıklama başına maliyetleriniz 1TL ile 2,50 arasında değişirken bu rakam elektronik ticaretinde 2,50TL ve 4TL arsında değişecektir.

Tabi bunlara ek olarak bazı 3. taraf etkenler bağlı olarak Google arama ağı reklamcılık maliyetlerinizde değişim izlenecektir. Nedir bunlar?

Mevsimsel etkiler, ürün lansmanları, ekonomik ve demografik faktörler gibi.. Tüm bunlara baktığımızda iktisattan da bildiğimiz fayda, maliyet, arz ve talep konuları aklımıza geliyor. Aslına bakarsanız Google algoritması her ne kadar klasik iktisat yaklaşımına benzese de bazı farklılıklar göstermekte. Nedir bu farklılık derseniz?

Buna şu şekilde cevap verebiliriz. Google reklam modeli her ne kadar temel iktisat mantığında çalışsa da kendi algoritması öne çıkaran bir arama motoru reklamcılığı yöntemi kullanmaktadır.

Google görüntülü reklamcılık

Google arama reklamcılığı, geniş kapsamlı bir reklam ihtiyacına hitap ederken Google görüntülü reklamcılık deyim yerindeyse arama ağı reklamcılığına göre daha dar bir kapsama sahiptir.

Bunu şu şekilde bir örnek ile açıklayabiliriz. Google arama ağı reklam kampanyası daha web sitesi trafiği isteyen bir reklam veren için daha uygun olacaktır. Diğer taraftan Marka bilinirliği oluşturmak isteyen bir reklam veren için Google görsel reklamları arama ağına göre daha faydalı olacaktır.

Google resim reklamları, Google ile çalışmak isteyen ortaklarının yani reklam yayıncılarının sitelerinde yayınlanan reklamlardan elde edilecek karşılıklı fayda esasına dayana bir reklam modelidir.

Google banner reklamları olarak da bilinen reklamları, marka bilinirliği dışındaki faydası ise dönüşüm olan katkısıdır. Görüntülü reklam iyi tasarlanmış bir görsel ile sunulduğunda dönüşümlerinizi aram ağına göre kat kar artıracaktır.

İki reklam modelini karşılaştırdığımızda reklam bütçe modelleri de farklılık göstereceğinden ikisi arasında seçim yapmak başta söylediğimiz gibi birçok faktöre bağlıdır.

Bu iki reklam modelinde rekabet açısından da farklık göstereceği de göz önüne alınarak bütçeyi ayarlamakta fayda var.

Yazımızda Google Ads’in iki reklam modelini karşılaştırdık, diğer modelleri ve Google reklamcılık modeli ayrıntıları için ileri de yayınlayacağımız yazılarımız ile size yardımcı olmaya çalışacağız.

Yazıyı Paylaş

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

İlgili İçerikler

13ŞubŞubat 13, 2024

Diş Hekimi SEO – Adım Adım Kılavuz

Dijital ortam son yıllarda önemli ölçüde değişti ve buna uyum sağlamayan işletmeler kendilerini hızla geride bırakılmış bulacaklar. Dental Agency... devamını oku

13ŞubŞubat 13, 2024

Sağlık Hizmetleri SEO’su

Web sitenizin arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmasını istiyor musunuz? Eğer cevabınız evet ise, SEO stratejilerine odaklanmanız önemlidir. Özellikle sağlık sektöründe, rakiplerinizle... devamını oku

E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde
31MayMayıs 31, 2021

E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde

Türkiye’de ve Dünya’da birçok işletme veya kişiler web dünyasının ve dijitalin inanılmaz gücünün farkındalar. Herkes bu çarka dahil olup bu güçten... devamını oku

Facebook ADS nedir Faydaları nelerdir - IRM Dijital
18MayMayıs 18, 2021

Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?

Facebook ADS Türkiye ve Dünyada en çok kullanılan dijital pazarlama araçlarından birisi eğer sizde facebook ADS’de reklam veren olmak istiyorsanız... devamını oku

4N1K Dijital pazarlama nedir? - IRM Dijital
16NisNisan 16, 2021

4N1K Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama, ürün, hizmet, içerik veya insanların seveceğini, ilgi göstereceğini düşündüğünüz herhangi bir şeyi dijital ortamda Dünyanın öbür... devamını oku

Anahtar kelime ve seo - IRM Dijital
12NisNisan 12, 2021

Anahtar kelime ve seo

Anahtar kelimeler Google ile hayatımıza girmiş bir kavram, seo açısından çok önemli bir yeri olan bu kavramı bu yazımızda enine... devamını oku

SEO-Arama-motoru-optimizasyonu-nedir. - IRM Dijital
10NisNisan 10, 2021

SEO / Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Merhaba Dijital Dünyanın odak anahtar kelimesi “SEO” hakkında ekibimizle birlikte bildiklerimizi sizlerle paylaşmak istedik. SEO’nun en kısa tanımı nedir... devamını oku

İdeal bir Web Sitesi Yaptırırken Dikkat Etmeniz - IRM DijitalGereken 6 Önemli madde
02TemTemmuz 2, 2020

İdeal Bir Web Sitesi Yaptırırken Dikkat Etmeniz Gereken 6 Önemli Madde

Kurumsal, e-ticaret veya kişisel bir blog web sitesi yaptırmayı planlıyorsunuz. Eğer web sitenizi bir ajansa veya bir webmastera yaptıracaksanız, “İyi... devamını oku

Dijital Ajans Seçerken Nelere Dikkat Etmeli ? - IRM Dijital
02TemTemmuz 2, 2020

Web Tasarım Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli ?

Günümüzün en hızlı büyüyen teknoloji ekolü, internet teknolojileridir. Birçok firma veya kişi bu sanal dünyada yerini almak için çaba gösteriyor.... devamını oku

WordPress ile web site oluşturmanız için 9 neden - IRM Dijital
27EkiEkim 27, 2020

WordPress ile Web Site Oluşturmanız için 9 Neden

“Wordpress nedir?” diye sorarsanız, ilk bakışta şunları söyleyebiliriz; WordPress çok kullanışlı, pratik, kullanıcı dostu, webmaster dostu, iyi bir e-ticaret platformu... devamını oku

En son yazılar

Diş Hekimi SEO – Adım Adım Kılavuz
Sağlık Hizmetleri SEO’su
E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde
E-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber ve 9 önemli madde
Facebook ADS nedir Faydaları nelerdir - IRM Dijital
Facebook ADS nedir? Faydaları nelerdir?
Google Ads; Google reklamları nedir Ne işe yarar- IRM Dijital
Google Ads; Google reklamları nedir? Ne işe yarar?
4N1K Dijital pazarlama nedir? - IRM Dijital
4N1K Dijital pazarlama nedir?

Bizimle iletişime geçin

    Yazıyı paylaş

    Facebook Instagram Linkedin

    Birlikte iyi işlere dokunalım!

    Fikrinizi bizimle paylaşın dijitale dönüştürelim.

    Bize ulaşın

    Dijitali Takip Edin

      Adres

      Yeşilköy Mah. Atatürk Cad.

      Blok No: 12 EGS Business Park B2 Blok No:1

      Bakırköy / İSTANBUL

      0 212 970 06 13

      iletisim@irm.com.tr
      Facebook Instagram Linkedin
      IRM Dijital Ajans © 2020.